"Snart är det lördag igen!"

..Men änsålänge är det faktiskt fredag. Fredag som jag har längtat efter hela jävla veckan, så det känns skönt.
Idag har det gått både upp och ner, mer vet jag inte vad jag ska säga. Sitter just nu och lyssnar på takida. Fattar inte riktigt varför men jag tror det är för att jag gillar deras musik, det måste vara så. Något annat kan det inte vara.

Har nyss gjort en flygning as usual på fs2004. Laggigt och drygt som fan, men vad mer kan man förvänta sig av en halvgammal laptop? Men men, det var väl i alla fall rätt kul.
 Har börjat fundera lite på sistone, hur man ska fixa sig lite mer socialitet. Eller ja, vänner, om man säger så. Det är inte så värst lätt att bara gå ner och få syn på någon och sedan bara börja en konversation. Visst, det kunde varit så lätt, men det är det ju inte nu i det här fallet. Tråkigt med andra ord, alltså.
Men jag måste ju försöka undvika och övervinna min rädsla för sånt. Det går ju inte om man bara ska tänka tanken och inte göra någonting åt det, då får man ju bara ännu mer lappsjuka än man redan har. Och det är ju bara sämre. Det MÅSTE helt enkelt finnas någon som är öppen för kontakt med en (i min syn) trevlig snäll människa, liksom. Det finns det säkert också, nånstans.

Men, på tal om något helt annat. Snart är det jul, och även min födelsedag. Faktiskt bara mondre än 3 veckor kvar nu. Det är härligt det.
 Men något annat som oroar mig är hur jag ska göra med körkortet. Pratade lite med farsgubben igår om detta, och han skulle tydligen fixa halkbana etc. nere i uppsala till efter jullovet, den där resterande veckan innan jag drar mig tillbaks upp i fjällen och skogarna här. Så visst, det är väl bra. Det är bara teorin som skrämmer mig, har ju knappt börjat läsa den, och det är bara någon månad kvar. Får lite utav panik av det, men det lär väl ordna sig hoppas jag. Sen är det väl bara tur att man har övningskört ett bra tag och har lite tidigare "erfarenhet" från moped- och skoterkortet. Men det är ju såklart mycket mer med ett körkort för bil.
 Det blir väl till att göra som kjell sa, träna träna träna så sitter det i ryggmärgen sedan.

Nog snackat om körkort, och sorry om jag hoppar hit och dit mellan det jag skriver. Men det är bara hur jag funkar just nu, när min hjärna växlar mellan tomgång och högvarv. Rätt simpelt, faktiskt.
 Imorgon är det i vilket fall lördag. Då blir det förmodligen någon kul aktivitet (hoppas innerligt på skidåkning).
Och på söndag, då blir det ridning, förmodligen. Det ser jag starkt fram emot.

Mer finns nog inte att skriva för tillfället, ska ta och ägna mig lite åt folk nu. Men jag kommer med mer updates, för en blogg som min måste ju ha någon form av underhåll, just som allt annat.
Med detta sagt (skrivet) så säger jag trevlig helg och en fortsatt trevlig fredagskväll. Tack för mig!

//Linuxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0