Söndag

Just precis. Idag är det söndag, och det är minst lika drygt som vanligt :P .. Söndagar är alltid lika dryga. Men, jag ska inte klaga allt för mycket, för vi har faktiskt gjort en del idag ändå :D Har varit och ridit, precis som förra helgen. Och även denna var det en tjej med, men denna gång var det en ny tjej med.
 Det börjar bli lite halvintressant det där med att det ska va nån tjej med varje gång. Jag undrar redan vilket nytt ansikte jag kommer se nästa gång, lite kul detta alltså! xD

Well well. Det gick i alla fall fint, och han kjell som har kommenterat min blogg här var också med och red denna gång. Det var första gången för honom, och man fick ge lite tips. Efter det gick det bara bättre! *Stolt*.
 Idag fick jag även rida en annan häst än förra gången, och den var det faktiskt lite mer fart i. Skulle nog jämföra den med en fyrtaktare, om man ska kolla på det i det perspektivet! Och jag gillar ju även att köra fyrtaktare, så det gick bra ihop det.
 En av de s.k. "lärarna", som var med och red förra gången, hade tydligen sagt att jag kanske skulle ha tagit den hästen som min andra lärare (som brukar vara med oss och rida för det mesta) hade denna gång (och brukar ha varje gång, tror jag). Detta kom fram när vi hade kommit tillbaks hem, och det var väldigt kul att höra. För det är ju inte precis den lättaste hästen, då den är väldigt "framdrivande". Så man får buga och bocka för den sortens "komplimang" :). Och denna häst ska även inte vara den lättaste att rida i paddock, då den har kastat av flera ryttare tydligen. Lite skrämmande, men det är det som är kul! Frukta inget och riskera allt, med lite andra ord, och lite utav omformulerat. Kul ändå att man får lite tillit, det behövs! :D

Så, sammanfattningsvis var ridningen faktiskt mycket roligare än förra gången, för idag red vi med en annan av de som "håller" i hästarna. Och det brukar oftast bli lite mer fart i ridningen då när hon är med, det gillar vi!
 Men men, nu får det vara nog snackat om ridningen, ser i vilket fram emot nästa gång!

Efter denna ridning så blev jag uppkallad till hotellet, där min s.k. "rektor" håller hus. De andra av grabbarna åkte upp igår och snackade med henne, och idag var det min tur. Nästan som väntat.
 Det var en typ av utvecklingssamtal i alla fall, enligt hennes ord. Och detta utvecklingssamtal rörde många olika saker. Men en av sakerna, som sades på slutet, var inte direkt roande!
Och dessa oroande ord var att jag ska vaccineras för svininfluensan imorgon! (Förlåt, emelie, för att jag svek min åsikt, om du nu läser detta!) Det blir inte kul, för jag vill inte vaccinera mig mot den. Men måste man så måste man, en plikt är alltid en plikt! (Om det nu kan kallas så). Men jag får helt enkelt bara hoppas på att det går bra, för det finns inte så mycket mer att göra åt det!

Men men, när jag hade varit på skolan (eller hotellet då!) och plågats färdigt så stack jag hem och käkade lite efterlängtad (ja lite efterlängtad var den, inte mycket!) mat, sedan satte jag mig med en kopp kaffe i fåtöljen, och tog det lite lugnt.
 Efter ett ganska bra tag, när jag hade varvat ner lite, så stack jag ner till det andra huset och satte mig här. Eller ja, jag började faktiskt med att spela gitarr, typ. Men datorn var ändå det jag knäppte på först, innan jag gjorde nåt annat!

Nu sitter jag åter här igen, som nästan alla "normala" kvällar. Imorgon är det måndag, då är det gym på morgonen som gäller! Och sen är det den där jävla vaccinationen! (Och detta gillar jag verkligen inte). 
 Och sedan på kvällen vet jag faktiskt inte riktigt vad som hända skall, men har jag inte för många biverkningar av den där satans vaccinationen så kanske jag pallar mig ner till byn en sväng. Men vi får se vad kvällen bjuder på!

Nu ska jag fortsätta njuta av de resterande 30 minuterna, och försöka tänka positivt. För det behöver jag.
 Imorgon vet jag inte om det kommer någon update här på bloggen, men jag hoppas på det i alla fall!
Ha det så gött folk, nu har jag yttrat mig tillräckligt!

//Linuxxx

Kommentarer
Postat av: Kjell

Rida e kul, tack för tipsen Linus!

2009-11-09 @ 11:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0