The statics lie, i'm not an antisocial

Jaha, nu är det tisdag, och jag sitter här i skolan och skriver på min blogg. Igår var det måndag, och den dagen jag "hatar" mest på veckan. Fast visserligen gick det faktiskt rätt bra igår må jag säga, vi tränade på morgonen och sen blev det hälsocentralen efter lunch för lite vanlig undersökning, eller mer en sorts "hälsokontroll", på beordran av min personliga läkare 60 mil härifrån.
Detta gick bra, jag kände att jag låg någorlunda bra till med 187 cm lång, 71.15 kg i vikt (har gått upp cirka 1 kilo, och det är positivt) och 80/135 i blodtryck. Skapligt bra hälsa måste jag säga såhär långt.

Efter Hc var det skola igen, fram till 17.00 som alla dagar. Det dåliga var bara att jag inte jobbade på som vanligt, det är visserligen ingen nyhet precis, men jag börjar störa mig på det lite smått. Hur länge ska det fortsätta liksom? Det är ju inte precis bra om jag säger så. Nej, får allt ta och fatta ett stadigt grepp om nacken och rycka till lite.
 Men men, dagen passerade i alla fall, och efter en god middag tog jag eget initiativ och knallade ner till byn. Hade tidigare frågat om det var någon som va intresserad av att hänga på, men det var tydligen bara jag själv som var i socialt behov. Så jag fick ta mig själv till sällskap och spela enstöring i några timmar, i hopp om att träffa någon rolig människa att växla några ord med.

Tog den vanliga vägen ner, traskade runt en rejäl runda. Såg en del intressanta saker, och njöt av den fina vinterkvällen i funäsdalen. Väldigt fint och stillsamt den här delen av året. November är ju inte direkt den "hetaste" månaden här. Ser fram emot säsongen, den lär bli mycket bättre detta år, förhoppningsvis. Och det kommer finnas folk här, vilket är själva fördelen.
 Som jag har skrivit tidigare, är ju sällskap en sak som formar våra liv. Och det påståendet eller teorin eller vad jag ska säga, står jag starkt kvar vid. Men konsten är bara att skaffa sig sällskap, och det kan vara lite svårt. Så svårt så att man kanske inte ens lyckas, och upplevs som osocial. Därav rubriken på detta inlägg. Som jag även tagit från en låt, vilken jag spelade av på gitarren igår kväll. Ensam då, as usual.

Men back to basics, idag är det tisdag och jag sitter i skolan och skriver. Nästa ämne blir matte, och jag får bara hoppas på framgång. Det är det bästa jag kan göra för tillfället.
 Ikväll är det innebandy i två timmar, det kommer bli kul. Lika kul som alltid. Efter det får vi se vad som händer, har inte planerat in något speciellt, men nöjer mig bra med det. Är ju en spontan människa som lever för stunden, om man ska uttrycka sig på så sätt. Det blir även ett besök till HC efter lunch, för lite "uppföljning", eller ja, lite prover, som inte hanns med igår.

Nu ger jag mig med skrivandet för idag, om det inte kommer upp något intressant inom de resterande timmarna framför denna dator. Ha det!

//Linuxxx


Kommentarer
Postat av: Emelie

Måndagar borde vara förbjudna. Söndagar med förresten.

2009-11-03 @ 20:27:59
URL: http://emelieherrdin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0