Fredag, ett veckoslut som alla andra

Ja, nu sitter man här. Andra dagen på denna bloggsida, och efter en förhoppningsvis bra laddad start. Jag hoppas inte att jag möter slutet av bloggande under min levnadstid i alla fall.

Har just läst en kraftfull djupintressant roman kallad "samson", som handlar om en medelålders pilot. Mycket bra förebild för mig, då även denna bok inspirerar i mängder till mitt delade intresse angående luftfart. Ännu har jag inte kommit längre än flygsimulatorer och sånt, men hoppas ändå en dag att kunna nå fram till målet. "Målet" som jag kanske nämnde i gårdagens inlägg, det där om tvåtaktare och fyrtaktare, att uppnå en jämställdhet, en sorts tillfredsställelse kan man kalla det, om man vill.

Angående denna bok, så är den väldigt högt tankelåsande och gripande, på en och samma gång. Det är otroligt, tycker jag. Jag som inte har haft något speciellt intresse av böcker sen jag fick den sista boken uppläst under barndomen.
Tror faktiskt romaner är en bra början, de är liksom "fängslande" på något sätt. Kanske ett bra sätt att börja om med bokintresset, så att man inte står där helt utan kunskap när det väl kommer till nästa generation, ens egna barn alltså.

Men nog snackat om böcker nu! Det är i vilket fall fredag, och det är inget jag kan ändra på. Men jag menar inte att det är något dåligt i det, det är alltid lika skönt med helg, när ska man annars ladda sina batterier?
Idag har jag suttit och häckat med en trög uppgift om att jämföra 3 länder; ett industriland (i detta fall sverige), ett "mellanland" (som enligt mitt val blev moldavien), och slutligen u-landet, vilket blev nigeria.
 Förstår inte varför jag har så svårt för dessa sorters arbeten? Men det är säkert för att jag är lat, eller för att jag har fått en "fyrtaktars-uppväxt", för det har jag faktiskt. Även om jag har skilda föräldrar som ändå aldrig var gifta, så kan jag uppleva det som så. Men kanske en lite mer "gammalmodig" fyrtaktare, som inte alltid fick full tank och all service som den ville ha.
 Men jag strävar ändå emot tvåtaktarsidan, och min hjälte till far gör allt för att göra det möjligt, tillsammans med mig och min envishet dock, men det är inte så dumt. Fast det kan ändå vara lite svårt att byta till äldre metoder eller vad man säger, men det är tur att man har en målmedveten veteran vid sin sida. Och min mor får vi heller inte glömma, hon är lika bra hon, även fast hon kan ha sina åsikter. Men hon har sin anledning, för det finns ju i alla fall en mening med allt, enligt mig själv.
 
Tillbaks till att det är fredag nu då, för att inte komma in på andra villovägar i mitt huvud, så tror jag i alla fall att planerna för kvällen är att, ja vad är dom? Finns faktiskt inte så särskilt mycket att hitta på här, när det är lågsäsong och halvdött. Men, något kommer man väl på =). Tror för tillfället att det blir till och ägna lite tid åt min kära flygsimulator, och kanske vara allmänt social med folk, för att fördriva tiden och förbättra kontakten med flera =).

Med detta sagt får jag önska folket en trevlig helg, vilket jag själv ska försöka ha. Det blir ju så trevligt man gör det som sagt! Ha det gott, folk! Och glöm inte att titta efter updates. Det kommer mera. Detta är bara början! ;D

God eftermiddag! //linuxxx

Kommentarer
Postat av: Jessica

Okej, jag tycker den är lite rolig^^

2009-10-30 @ 17:13:55
URL: http://fjanban.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du skriver så intressant, vill inte att det skulle ta slut :P men men, får läsa varjedag.. :)

2009-10-30 @ 18:32:12
Postat av: Kjell

Schyssthysst blogg,schysst jätte schysst hoppas det kommer mera //

2009-10-31 @ 21:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0