Lördag, helg och fritid..

Ja, idag är det faktiskt lördag.. Igår var det fredag, och ett veckoslut som alla andra.. Nästan i alla fall.
Idag har det hänt en massa saker men ändå inte på samma gång. Kom mig upp ur sängen vid 11 tiden idag, inte så skamlig tid tycker jag, har ju faktiskt legat längre än så..

På morgonen blev det en härlig avsvalkande dusch, sedan blev det lite frukost. Gröt som vanligt. Bra, nyttigt och energigivande!
Efter frukost slängde jag på mig lite extra kläder, för vi har faktiskt vinter här uppe redan, om man nu kan kalla det för vinter. Det kan jag i alla fall.
Sedan var det dags att dra iväg och rida lite islandshäst, väldigt kul och det var väldigt längesen jag gjorde det sist. Men det lite tråkiga var att vi bara var två av eleverna som red, eftersom att de andra två "strejkade". Fast det var egentligen inte så värst tråkigt, rätt skönt att bara va 4 (inklusive "häst-ägaren" och någon flicka som hjälpte till med hästarna, emelie hette hon).
 Det blev en rätt så lång "ritt" (om man säger det), på hårdpackad och fryst snö. Perfekt underlag måste jag säga! Gick som på räls. Även fast det var typ ett år sen jag red sist.
Efter detta blev det till att dra hemåt igen, för lite mat. Skulle egentligen ha lagat mat, men ingen orkade, så det fick bli hämtpizza. Det skadar inte med lite pizza då & då.
När maten satt sig och hungern hade stillat sig, så blev det till att ta tag i lite tvättande, något jag är grymt dålig på. Fy skäms.

Efter att jag väl fick detta gjort, så satte jag mig i fåtöljen med en kopp kaffe. Och det slog mig direkt att jag ville hitta på något kul. Men, problemet är att vad finns det att hitta på här uppe egentligen? Det är något jag har lagt alldeles för mycket tankekraft på, men ännu inte kommit underfund med. Störande!
 Som jag skrev för några dagar sen (okej, jag vet att jag verkar senil, men vafan. Det kanske var igår jag skrev om det sist?) att vi behöver sällskap för att överleva. En teori som jag håller ett stadigt grepp om, speciellt när det uppenbarar sig för en. Scary, men det är ju halloween, så det är väl inget konstigt med det.
Vet i vilket fall inte vad jag ska göra åt detta. Det finns ju liksom inga direkta "uteställen" eller vad man ska säga, här i funäsdalen. Så vad ska man göra?
 Mitt svar på den frågan blev tillslut att sätta sig vid datorn och lyssna till lite creedence och johnny cash. Efter några videoklipp så kom min räddning, flygvideos. Entusiasmen kom tillräckligt fort för att jag skulle hinna göra en flygning mellan östersund och arlanda (as usual).
Nu sitter jag här och har just gjort en liten flight från arlanda till karlstad, i extremt dålig sikt. Det irriterade mig lite. Men det fick ett bra slut, med hjälp av autopiloten. Tack till den!
 
Men back to reality nu, i skrivande stund sitter jag och slappar och lyssnar till lite slapp musik på sky blue radio. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på härnäst? 
 Funderar även på varför jag alltid skriver så långa inlägg på denna blogg. Det är precis som att jag inte kan sluta, fast jag vill. Skumt.
Men, i vilket fall, jag sitter här och låter kvällen flyta förbi och försöker fortfarande göra det bästa av den. Får hoppas att det finns lite trevligt folk på msn att snacka med. Sedan blir det nog sängdags, blev lite för sent igår. 
 Och imorgon ska man upp i tid, för då är det skidåkning som gäller. Kommer bli skönt med lite utdragna carvingsvängar i förhoppningsvis någorlunda mjuk snö, dock inte allt för mycket, men tillräckligt (balanserat på nåt sätt, kusin med jämställdheten, typ)

Ja, det finns nog inte så värst mycket mer att skriva idag faktiskt. Och får ursäkta att jag är lite hjärndöd, men lördagar kan allt ta på krafterna, det kan dom. Faktiskt! (ladda batterier och göra slut på dom samtidigt, smart. Men så är det, det finns en låg och en högväxel. Och helgerna råkar för det mesta ut för högväxeln.
 
Nu har jag snart slut på ord, och ska försöka använda de sista till lite prataglada människor. Ha det bra gott folk! Och trevlig fortsatt helg! (för den är ju inte slut än). Happy halloween by the way.

//linuxxx

Kommentarer
Postat av: Kjell

Kul med ridningen. Hoppas skidåkningen var bra.

Syns imorn da.

2009-11-01 @ 16:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0